بسیاری از کشورها در جهان وجود دارند که دیگر از مهاجران استقبال نمی‌کنند؛ و تعدادی نیز هستند که در مهاجرت قوانین و محدودیت‌های سختی دارند. با این وجود‌، مردم هنوز در جستجوی زندگی بهتر از گوشه‌ای از جهان به گوشه دیگری حرکت می‌کنند. آلمان در واقع کشور بسیاری از مهاجران است که به اندازه کافی شجاع هستند که می‌توانند در یک سرزمین خارجی پا بگذارند، یک فرهنگ جدید را در آغوش بگیرند و با دریافت اقامت آلمان، به جامعه و اقتصاد کشوری که خانه جدید آن‌ها شده است، کمک کنند.

امروزه بیش از 9 میلیون بیگانه در آلمان زندگی می کنند. این کشور پس از آمریکا دومین مقصد مهاجرتی محبوب جهان است. همه ساله هزاران مهاجر برای زندگی بهتر به آلمان می‌آیند. افرادی با ملیت‌ها ، مذاهب‌، تحصیلات، حرفه‌ها‌، آلمان را به مقصد مهاجرتی چندفرهنگی تبدیل کرده‌اند. چرا این کشور برای مهاجرت بسیار محبوب است؟ چرا باید در مورد مهاجرت به آلمان فکر کنید؟

دلایلی که آلمان بهترین مقصد برای مهاجران است:

از زمان جنگ جهانی دوم ، آلمان خود را به کشوری چند‌فرهنگی تبدیل کرده که از مهاجران استقبال می کند. این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که همه ساله جمعیت زیادی از مهاجران را پذیرا می‌شود.

اقتصاد پیشرفته

آلمان بزرگترین کشور در اروپای مرکزی و یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است. اقتصاد آلمان چهارم بزرگترین تولید ناخالص داخلی اسمی (تولید ناخالص داخلی) و پنجمین کشور بزرگ از لحاظ PPP (برابری قدرت خرید) است.

آنچه آلمان را به سمبل قدرت و نفوذ در قاره اروپا تبدیل می‌کند ، توسعه استثنایی در چندین بخش صنعتی و فناوری است.

یک استاندارد زندگی بسیار بالا: با توجه به رشد نمایی در اقتصاد‌، آلمانی‌ها از زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. اما این بدان معنا نیست که شما به یک پول بسیار زیادی برای زندگی در شهرهای بزرگ آلمان احتیاج دارید. مهاجران با شغل‌های کمی بالاتر از متوسط می‌توانند به راحتی به این سبک زندگی دست یابند.

بیشتر بخوانید: راه‌های اخذ اقامت اروپا چیست؟

صنعتی سازی

وقتی در مورد آلمان فکر می کنیم ، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند ماشینهای لوکس و مدرن - آئودی، BMW، پورشه، مرسدس بنز، فولکس واگن و موارد دیگر هستند. آلمان خانه این برند‌های مشهور جهانی خودرو است. هم اکنون پنج شرکت آلمانی و هفت برند، بر صنعت خودروسازی آلمان تسلط دارند. به همین دلیل است که آلمان به عنوان مبتکرترین کشور جهان شناخته می شود. همچنین این کشور، چهارمین کشور بزرگ در تولید و سومین صادرکننده کالا در جهان به حساب می‌آید.

نرخ بیکاری پایین

آلمان کشوری است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان را دارد. اما این همه چیز نیست، مزایای کارمندان و امنیت شغلی بسیار بالاست. علاوه بر جوانان، نرخ بیکاری برای افراد 30-54 و 55-64 ساله نیز بسیار پایین است. به آلمان مهاجرت کرده و از بازار کار و شغل فراوان آن بهره‌مند شوید.

در آلمان کسانی که کار نمی کنند می توانند درخواست حمایت کنند. هر کسی که بیکار باشد حق دارد از مزایای بیکاری برخوردار شود. مهاجران اقتصادی اغلب از سیستم کمک‌هزینه بهره‌مند می‌شوند‌، زیرا مزایایی در این کشور حتی برای کسانی که هرگز در آلمان کار نکرده‌اند‌، پرداخت می‌شود.

نرخ بیکاری در آلمان در سال 2015 تنها 4.7٪ بود. مشاغل مورد نیاز پزشکان‌، متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسان هستند. مشاغل زیادی وجود دارد که احتیاج به مدرک فنی دارند‌، مانند لوله‌کشی‌، برق‌کشی‌، صنایع دستی و غیره. کارشناسان حرفه‌ای نیز تقاضای زیادی دارند. شرکت‌های چند ملیتی مستقر در آلمان ، مانند BMW، زیمنس‌، آدیداس و فولکس واگن‌، سالانه هزاران نفر را به کار می گیرند. اخیراً آلمان موفق شده است مهاجران را هر چه بهتر در بازار کار مشغول و با جمعیت شاغل ادغام کند.

مردم می توانند خیالشان را از بابت زمان سالمندی، راحت کنند. زیرا مستمری در آلمان حدود 1000 یورو در ماه است. این در آلمان غربی کمی بالاتر از آلمان شرقی است.

سیستم رفاه

آلمان به خاطر سیستم جامع رفاه خود بسیار شناخته شده است. اصل نظام رفاه، در قانون گنجانده شده است. از این طریق آلمان متعهد می‌شود علاوه بر آزادی خود‌، از زندگی شهروندان خود نیز محافظت کند. در صورتی که شخص نتواند از خود مراقبت کند‌، کشور آن را انجام خواهد داد. در صورتی که شخص بتواند از خود مراقبت کند اما این مراقبت برای زندگی با‌عزت کافی نباشد، دولت نیز به او کمک خواهد کرد.

شهرنشینی

آلمان دارای چندین کلان‌شهر است: برلین‌، هامبورگ‌، مونیخ‌، کلن‌، فرانکفورت و غیره. همه این شهرهای بزرگ در مجاورت یکدیگر قرار دارند. همچنین فاصله حومه تا مرکز شهر در هر یک از این شهرها یک ساعت است که این فاصله بین حومه و مرکز شهر، در سایر کشور های اروپایی بسیار نادر است.

آلمانی ها دوست دارند خانه و شهر خود را تمیز نگه دارند. این یک ویژگی قابل توجه است که مهاجران دوست دارند از آن لذت ببرند.

فرهنگ

همه ما می دانیم آلمانی‌ها عاشق موسیقی هستند. دیگر اینکه، جشنواره‌ها هرگز در این کشور تمام نمی‌شوند. هر هفته و به خصوص در تابستان، فصل جشن و کاناوال است! همچنین، فوتبال دسته‌جمعی محبوب ترین ورزش در آلمان است.

دلایل دیگر برای اینکه شما باید به آلمان به عنوان مقصد مهاجرت خود فکر کنید:

آلمان تأمین اجتماعی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان را برای مهاجران فراهم می‌کند.

شهرها تمیز و بدون آلودگی هستند زیرا آلمانی‌ها واقعاً به حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهند.

به دلیل خدمات 24 ساعته قطار و اتوبوس ، رفت‌و‌آمد به هر مکانی آسان است.

آلمان دارای دانشگاه‌های بدون شهریه برای دانشجویان مهاجر است.

مهمتر از همه‌، شما می‌توانید یک شغل مناسب پیدا کنید و به یورو درآمد کسب کنید.

مشاغل و حقوق خوب‌، محیطی تمیز‌، میزان پایین جرم و جنایت‌، اوقات فراغت و جاذبه‌های فرهنگی‌، حمل‌ونقل عمومی خوب – این‌ها دلایلی اند که آلمان را برای مهاجران جذاب می‌کند. مردم به دلایل زیادی به آلمان مهاجرت می کنند‌، اما احتمالاً مهمترین آن‌ها سیستم قوی اقتصادی و رفاهی است.

 

آژانس 360 درجه مهاجرت و کسب‌وکار چهره نگار به شما کمک می‌کند تا بهترین مقصد مهاجرت را انتخاب کنید. متخصصان مهاجرت چهره‌نگار، برای تک‌تک ابعادی که در فرآیند مهاجرت با آن‌ها روبرو خواهید شد، راهکار ارائه می‌دهند.