۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

شرایط زندگی و اقامت در انگلستان

انگلستان، سرزمینی کهن در شمال قاره‌ اروپا است. این کشور بخشی از حکمرانی بریتانیای کبیر به شمار می‌رود و جزایر کوچک و بزرگ بسیاری در آن جای گرفته‌اند . انگلستان نقش انکار ناپذیر و مهمی در معادلات جهانی ایفا می‌کند و به دلیل طبیعت چشم‌نواز و همچنین آثار تاریخی زیبا و ارزشمند، به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی تمایل به زندگی در انگلستان دارند. انگلستان در بخش جنوبی بریتانیای کبیر قرار دارد و با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ کیلومتر مربع، جمعیتی حدود ۵۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. مردم این سرزمین کهن، انگلیسی‌زبان با گویش بریتانیایی هستند و از واحد پوند (£) در معاملات خود استفاده می‌کنند.

انواع ویزای انگلستان:

ویزای توریستی انگلستان:

سینگل و مولتی ( 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله، 10 ساله)

ویزای تحصیلی انگلستان:

تحصیل در انگلیس رویای بسیاری از دانشجویانی است که قصد دارند خارج از کشور تحصیل کنند. این رویا خیلی هم دور از دسترس نیست. اما توصیه می‌کنیم مقصد خود را بر اساس رویاهایتان انتخاب نکنید!

شما می‌توانید شرایط خود را به یک مشاور حرفه‌ای و با تجربه در میان بگذارید تا به طور اختصاصی بررسی شود ما به شما تیم متخصص چهره نگار را معرفی می‎کنیم؛ آنگاه می‌توانید به طور قطعی درباره‌ی این کشور تصمیم بگیرید. تمام نقاط مثبت و منفی تحصیل و زندگی در کشورهای مختلف را یادداشت کنید. این اطلاعات جمع‌‌آوری شده باعث افزایش تمرکز شما و ارتقای قدرت تصمیم‌گیری خواهند شد. کدام کشور، اعتبار مدرک، شرایط زندگی و... باید بررسی شوند تا شما بتوانید تصمیم صحیحی در این باره اتخاذ کنید. انگلیس می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

هزینه‌های اولیه مهاجران در انگلیس

اجاره

هزینه‌ی اجاره یک خانه در شهرهای انگلستان حدود ۶۵۰ پوند و هزینه اجاره خانه در خارج از محدوده‌ی شهرها تقریبا ۵۵۰ پوند است.

مالیات

همه‌ی کسانی که در انگلستان زندگی می‌کنند باید مالیات بپردازند. این مالیات هر سال بر اساس محل زندگی و تعداد افراد خانواده مهاجرین محاسبه می‌شود. ( مالیات افرادی که تنها زندگی می‌کنند به حد قابل توجهی کم‌تر است) هزینه متوسط مالیات در هر هفته حدود ۲۵ پوند است.

خدمات رفاهی

اگر هزینه‌ی اجاره را کنار بگذاریم، این خدمات شامل هزینه‌ی قبوض گاز، برق و آب می‌شود. متوسط این هزینه‌ها در هر هفته حدود ۴۰ تا ۶۰ پوند است.


بیشتر بدانیم: با ثبت یک شرکت، چگونه می توان اقامت اروپا را به دست آورد؟


هزینه تلویزیون

در انگلستان حتی اگر هرگز از تلویزیون استفاده نکنید، باز هم مجبورید سالانه حدود ۱۵۰ پوند برای هر تلویزیون رنگی که در خانه دارید پرداخت کنید.

هزینه رفت و آمد

اکثر ساکنین انگلستان به جای وسایل نقلیه‌ی شخصی از وسایل نقلیه عمومی که ارزان‌تر هستند، استفاده می‌کنند. متوسط هزینه ماهانه که صرف وسایل نقلیه عمومی می‌شود چیزی حدود ۵۵ پوند است.

 

هزینه‌های تلفن همراه

هنگام اقامت انگلیس احتمالا به یک شماره تلفن محلی برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و… نیاز پیدا خواهید کرد. اپراتورهای زیاد و متنوعی در انگلستان وجود دارند و شما می‌توانید آزادانه یکی را انتخاب کنید. خدمات بعضی از این اپراتورها ارزان و برخی دیگر بسته به خدماتی که ارائه می‌دهند گران‌تر هستند.

هزینه‌های متفرقه

این هزینه‌ها شامل غذا، اینترنت، کتاب، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر خدماتی است که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید. برای رفع چنین نیازهایی همواره داشتن مقدار مشخصی پول نقد ضروری است و بهتر است که در حد نیاز پول خود را پس‌انداز کنید.

شرایط عمومی اخذ اقامت و زندگی در انگلستان

مهاجرت به انگلستان و زندگی در انگلستان به واسطه شش روش مهاجرتی امکان پذیر است و افراد متقاضی می‌توانند از طریق هر یک از این روش‌ها وارد این کشور شوند و اقامت خود را اخذ نمایند.

  • اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق کار
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

بیشتر بخوانیم: چگونه بهترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟


شرایط گرفتن تابعیت انگلستان

اگر شرایط زندگی در انگلیس، برای فرد متقاضی مطلوب باشد، میتواند در راستای اخذ تابعیت آن نیز اقدام کند که البته اندکی دشوارتر و طولانی‌تر از اخذ ویزای اقامت خواهد بود. برای گرفتن تابعیت کشور انگلستان داشتن از جمله شرایط زیر الزامی است:

  • سن فرد متقاضی باید در زمان تقاضای تابعیت 18 سال یا بیشتر از آن باشد.
  • متقاضی باید از زندگی خوبی در زمان اقامت در کشور انگلستان برخوردار باشد و به دیگر سخن فاقد هرگونه سوء سابقه یا تخلف‌های کیفری در اداره‌ی مهاجرت کشور انگلستان باشد.
  • دانش زبانی مناسب و در حد متعارف داشته باشد.
  • اطلاعات مورد نیاز از فرهنگ، تاریخ و سیاست کشور انگلستان را داشته باشد.
  • تصمیم به زندگی آتی در کشور انگلستان داشته باشد.
  • متقاضی باید قبل از درخواست تابعیت برای کشور انگلستان، حداقل پنج سال در این کشور زندگی کرده و حضور فیزیکی داشته باشد.

 

۳۱ فروردين ۹۹ ¡ ۱۳:۴۷ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration

کار در کشور هلند برای ایرانیان

کار در کشور هلند برای ایرانیان

آیا در حال حاضر در ایران زندگی می کنید و به فکر کار در هلند هستید؟ در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل کار در کشور هلند و اخذ اقامت هلند میپردازیم.

کار در کشور هلند برای بسیاری از ایرانیان به دلایلی همچون داشتن رتبه ششمین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا و سطح زندگی و فرهنگ در این کشور علاقمند به مهاجرت به هلند و زندگی در هلند هستند.

کشور هلند در شمال غربی اروپا قرار دارد و به کشور گل و گیاه در جهان معروف است و با مساحتی حدود 41 کیلومتر مربع، 17 میلیون جمعیت دارد.

شرایط کار در هلند

برای کار کردن در کشور هلند نیاز به اجازه اقامت و دریافت مجوز کار (TWV) است که بستگی به شرایط شما و نوع کار نیز دارد. در این کشور در صورتی کارفرما اجازه گرفتن نیروی خارجی را دارد که ابتدا به مدت 3 ماه آگهی استخدام خود را در هلند منتشر کند و اگر نیرویی پیدا نکرد، 3 ماه دیگر آگهی خود را در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر کند و در صورتی که موفق به جذب نیروی مورد نظر خود نشد میتواند از نیروی کار خارجی استفاده نماید.

کار کردن در کشور هلند به صورت تمام وقت 38 ساعت در هفته یعنی 5 روز در هفته و حدودی 8-7 ساعت است. همچنین کار کردن به صورت نیمه وقت؛ بین 12 تا 36 ساعت در هفته می باشد.

بعد از 5 سال کار کردن در کشور هلند و پرداخت مالیات میتوان اقامت هلند را به عنوان یک کشور اروپایی اخذ کرد و به اخذ اقامت اروپا رسید.

 

بهترین روش برای کار در هلند برای ایرانیان چیست؟

مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی میتواند بهترین روش برای ورود به این کشور به منظور کار باشد. کشور هلند به دانشجویان اجازه می دهد که در حین تحصیل به کار نیمه وقت مشغول شوند و بعد از پایان تحصیلات با تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری، در این کشور به کار تمام وقت مشغول شده و اقامت هلند را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب بین المللی

مشاغل پر درآمد در کشور هلند کدامند؟

همانطور که گفته شد کشور هلند دارای رتبه ششم نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد و جز کشورهایی است که براساس حقوق و دستمزد کار میکند. در اینجا مشاغل پر درامد کشور هلند را معرفی میکنیم:

از رتبه های بالا و با حقوق بالا: پزشکان متخصص، خلبانان، وکلا، مدیران شرکت ها، اقتصاد دانان، مدیران منابع انسانی، مدیران تجاری، ناخدا، دفاتر رسمی، کارگاهان. همچنین مشاغلی چون: متخصصان IT، طراحی سایت، حسابداری و مالی، بخش های آموزشی و منشی از جمله های مشاغل مورد نیاز کشور هلند هستند.

جستجوی کار در هلند

در هلند سازمانی به نام IND وظایف مربوط به مهاجرت را بر عهده دارد که به متقاضیان کمک میکند که پاسپورت بگیرند و شهروند شوند همچنین با مراجعه به سایت IND میتوانید با موسسات کاریابی در ارتباط باشید. موسسات دیگر کاریابی عبارتند از: undutchables- pro job – pesourcing people – Madison parker – abroad expriences میتوانند در کاریابی به شما کمک کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار هلند

  • تکمیل فرم
  • دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما هلندی
  • گذرنامه معتبر
  • سوابق و مدارک شغلی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کامل
لازمه پیدا کردن شغل در کشور هلند داشتن مجوز اقامت است. در ابتدا باید کارفرما درخواست مبنی بر اقامت کاری شما را اعلام کند و بعد از بررسی و تایید درخواست اقامت، برچسبی mvv از طرف سفارت نامه در گذرنامه متقاضی ثبت میشود که در این صورت میتوان مجوز اقامت را گرفت. بعد از این مرحله اطلاعات فرد باید در پورتال شهرداری هلند ثبت شود، تست بیماری سل گرفته شود و بیمه درمانی صادر گردد.

مزایا و معایب ویزای کار هلند چیست؟

در صورتی که فردی بتواند ویزای کاری هلند را دریافت نماید و متاهل باشد میتواند شرایط اقامتی را برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود فراهم کند. یکی دیگر از مزایا حضور در شرکت های بین المللی است زیرا زبان رایج این کشور انگلیسی است. از معایب ویزای کار هلند شانس پایین ایرانیان با توجه به قوانین کار اتحادیه اروپا است.

 

آژانس 360 درجه مهاجرت و کسب و کار چهره نگار

۰۹ فروردين ۹۹ ¡ ۱۴:۲۰ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration