مهاجرت

به طور کلی می¬توان گفت مهاجرت به معنی جا به جایی محل زندگی از کشور محل سکونت به کشوری دیگر با هدف بهبود شرایط زندگی از لحاظ مالی، تحصیلی و برخورداری از رفاه و امنیت بیشتر است. در چندین سال اخیر به علت سخت شدن شرایط زندگی در کشور ما علی الخصوص از لحاظ مالی ممکن است مهاجرت به عنوان یک راه حل برای ایجاد تغییر و بهتر نمودن شرایط زندگی برای خود و یا خانواده در نظر گرفته شود.

هدف از مهاجرت

هدف از مهاجرت بهبود شرایط زندگی است. برای محقق شدن این موضوع باید بعد از انجام تصمیم قطعی جهت مهاجرت، تحقیق و بررسی جدی در مورد کشور مقصد، شرایط زندگی در آن کشور، زبان رسمی کشور، بازار کار آن کشور در مورد شغل و یا رشته تحصیلی شما به عمل آید تا بتوانید تصمیم درستی در این راستا بگیرید. اصلی ترین هدف از مهاجرت همانطور که از قبل نیز به آن اشاره شد بهبود شرایط زندگی خواهد بود، اگر تصمیم درستی در این راستا گرفته نشود و مهاجرت به صورت درست با مقصد درست انجام نشود ممکن است نه تنتها باعث بهبود شرایط زندگی نشود، بلکه زندگی را برای شما سخت تر از قبل نماید.

 

 

مقاصد مهاجرت

معمولاً کشور هایی که از سطح رفاه بالاتری نسبت به کشور محل سکونت قرار دارند به عنوان مقاصدی برای مهاجرت در نظر گرفته می¬شوند. کشور های جهان اول و پیشرفته ای که امکان رشد و ترقی تحصیلی و کاری در آن ها وجود داشته و بازار کار رو به رشدی داشته باشند. در انتخاب مقصد مهاجرت توجه به نکاتی از قبیل: شرایط رفاه در آن کشور، مناسب بودن کشور مقصد در حوزه کاری و تحصیلی مهاجر، زبان رسمی کشور، آب و هوای آن و ... از اهمیت ویژه¬ای برخوردار هستند. با توجه به موارد گفته شده، می¬توان دریافت کشور هایی همچون کانادا، آلمان، فرانسه و... معمولاً جزء مقاصد محبوبی برای مهاجرت درنظر گرفته می¬شوند. زیرا این کشور ها معمولاً از سطح رفاه بالایی برخوردار هستند و روز به روز رو به پیشرفت بوده و از ثبات اقتصادی زیادی برخوردار هستند.

مهاجرت به کانادا

از بین مقاصد محبوب گفته شده، راه های مهاجرت به کانادا تا حدودی هموارتر نسبت به سایر کشور های دیگر است. بعد از تغییرات در قانون کلی مهاجرت به کانادا در سال 2020 نیز می¬توان گفت در های این کشور همچنان به روی مهاجران باز است. مهاجرت به کانادا معمولاً از طریق مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری خواهد بود. اما این دو روش تنها روش های موجود برای مهاجرت به این کشور نبوده و روش های دیگیری نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. البته برای مهاجرت به کانادا باید به هزینه بالای زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید. کشور کانادا در آمریکای شمالی و همجواری با آمریکا قرار گرفته است. این کشور از سه سو با سه اقیانوس اطلس، اقیانوس منجمد شمالی و اقیانوس آرام همجوار است. کاندا کشور پهناوری است که حدوداً 36 میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیت این کشور نسبت به پهناوری آن جمعیت کمی است. پایتخت کانادا اتاوا است اما می¬توان گفت اصلی ترین شهر های آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. کانادا دارای آب و هوایی سردسیر است. این کشور دارای جایگاه دهم در شاخص رضایت از زندگی در جهان قرار دارد. دانشگاه های تراز اول و برتر، موقعیت های شغلی فراوان و امکان رشد و ترقی در آن، سطح بالای امنیت و ... این کشور مهاجرت پذیر را به عنوان مقصدی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

شرایط مهاجرت به کانادا

مسلماً برای مهاجرت به این کشور باید شرایط مهاجرت به کانادا را داشته باشید. راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارند. در هر کدام از این روش های مهاجرت عواملی همچون سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، حرفه و سابقه در آن، میزان سرمایه و ... تأثیرگذار هستند. در روش های مهاجرتی مختلف اهمیت عوامل گفته شده کم و زیاد می¬شوند. به عنوان مثال در دریافت ویزا کانادا از طریق مدرک تحصیلی، هرچه مدت زمان دریافت مدرک از زمان اقدام به مهاجرت کمتر باشد شانس شما بیشتر خواهد شد. اما اهمیت سن در مهاجرت از طریق سرمایه چندان حائذ اهمیت نمی¬باشد. از اصلی ترین روش های مهاجرت به کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق اسکیل ورکر و یا مهارت شغلی است. این روش برای افرادی که خواهان مهاجرت به همراه اعضای خانواده خود هستند نیز روش مناسبی است زیرا در این روش به تمامی اعضای خانواده اقامت دائم این کشور داده می-شود.