۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

کانادا و راه‌های مهاجرت به آن

کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت می باشد . و به جهت دارا بودن بالاترین معیار رفاه اجتماعی و رضایت از زندگی 10 امین کشور جهان معرفی شده است . کشور کانادا به جهت مهاجر پذیر بودن به نسبت کشورهای دیگر و داشتن مدارس و دانشگاه های با رتبه بالای علمی در سطح جهان دارای محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان مهاجرت است .

راه های مهاجرت به کانادا

راه‌های مهاجرت به کانادا را می توان در 6 دسته بندی اصلی قرار داد. خیلی از افراد به دنبال راحت ترین و آسان ترین راه مهاجرت به کانادا هستند؛ برای رسیدن به این هدف باید روش های مهاجرت به این کشور را بشناسید و متناسب ترین روش را با توجه به شرایط خود بیابید. این دسته بندی شامل مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد در خاک کانادا، ازدواج با تبعه کانادا و پناهندگی می باشد. قوانین مهاجرت به کانادا در هر کدام از این دسته بندی ها متفاوت است. شما برای انتخاب روش مناسب خود ابتدا باید اصول این روش ها را بشناسید و سپس با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایید.

دولت کانادا مهاجران را بنا به یکی از این دلایل انتخاب می کند:

  • پیوستن به خانواده و اقوام نزدیک با مهاجرت به کانادا
  • مسائل بشردوستانه در مورد پناهندگانی که نیاز به اسکان مجدد دارند؛
  • دلایل اقتصادی و علمی.

مهاجران، بیشتر در مناطق شهری بزرگ، مانند تورنتو، ونکووِر و مونترال ساکن می شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از بهترین ویزاهای دنیا و به همان نسبت مشکل ترین ویزاهای مهاجرتی، ویزای کاری کانادا می باشد. با توجه به اقتصاد قوی و زبان رسمی انگلیسی در کشور کانادا، این کشور به عنوان اصلی ترین گزینه های مهاجرتی دنیا برای کار متقاضیان انتخاب می‌شود. ویزای کاری کانادا با متد و مدل جدید از اواخر سال 2017 شرایط بهتری را نسبت به گذشته جهت ورود فراهم آورده است. ویزای کار این کشور با عنوان اسکیل وورکر و در برخی نقاط اکسپرس انتری که به معنی ورود سریع است در مقایسه با ویزاهای کاری استانی در سال 2020 زودتر اما سخت تر اتفاق می افتد. مدل ویزای کار کانادا یا اکسپرس انتری (Express Entry) دو مرحله ای می باشد.

بیشتر بخوانیم: همه چیز درباره اقامت اروپا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

این برنامه مهاجرتی جهت توسعه و تولید شغل در کشور کانادا به جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده که در طی این برنامه، متقاضیان مهاجرت به کانادا با سرمایه‌گذاری اموال خود در این کشور، واجد شرایط اخذ اقامت کانادا خواهند شد. یکی از مزیت‌های این روش آن است که نیازی به مدرک تحصیلی و یا مدرک بالای زبان نبوده و اقامت دائم کانادا برای خانواده متقاضی، شما همسر و فرزندان زیر 18 سال او، صادر می‌گردد. اما متأسفانه این روش مهاجرتی در حال حاضر بسته شده و صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، مراجعه نمائید.

دولت کانادا این فرصت را فراهم کرده تا شهروندان کشورهای دیگر بتوانند با سرمایه‌گذاری در کانادا مقیم دائم این کشور شوند. افرادی که در زمینه بیزنس تجربه داشته و دارای سرمایه کافی باشند این امکان را دارند تا برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کانادا اقدام کنند. این برنامه دارای سه دسته مختلف شامل موازد زیر است:

  • سرمایه‌گذاران
  • کارآفرینان
  • افراد خود اشتغال

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 ازدواج با یک شهروند کانادایی یکی دیگر از شرایط اقامت در کانادا است. البته این روش چندان هم ساده نیست، اخیرا شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار سخت شده است و تنها افرادی موفق به مهاجرت به این روش می شوند که با ازدواج واقعی می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند. برای دریافت این نوع ویزای کانادا نیز لازم است تا افراد مدارکی چون میزان درآمد و قدرت تامین هزینه زندگی، میزان دارایی و مکان مورد نظر برای زندگی را مشخص نمایند. هزینه هایی که باید برای این روش مهاجرت پرداخت شود شامل هزینه های مربوط به اسپانسرشیپ، حمایت مالی از شریک حقوقی (همسر) و حمایت مالی از کودک (فرزند) می‌شود. دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزندان، یکی از رایج ترین روش های امروزی است که میان سلبریتی ها هم رایج شده است. افراد می توانند با تولد فرزند خود در این کشور، سیتیزن کانادا شوند. در واقع متولد شدن فرزند در خاک کانادا باعث می شود که والدین او نیز تابعیت کانادا را بدست آورده و از شهروندان این کشور محسوب شوند.

۳۱ خرداد ۹۹ ¡ ۱۴:۵۵ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration

راه های مهاجرت به کانادانا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

با داشتن شرایط مهاجرت به کانادا در صورتی شما اجازه ی اقامت دائم کانادا را دارید که سن شما 18 سال باشد در این صورت می‌توانید برای اقامت خانواده تان اقدام کنید. یکی از کسانی که شما می توانید اسپانسر او شوید همسر شماست. اگر شما سیتی زن کانادا هستید و یا اجازه ی اقامت دائم در کانادا را دارید می توانید اسپانسر همسر و یا  شریک قانونی زندگی تان شوید.  همسر فردی است که با اسپانسر به طور قانونی ازدواج کرده باشد. اگر این ازدواج در کانادا صورت گرفته است باید گواهی صادر شده برای ازدواج از استانی که در آن ازدواج صورت گرفته است را داشته باشند و اگر این ازدواج در جایی خارج از کانادا صورت گرفته باشد باید ازدواجی معتبر و براساس قوانین کشوری که ازدواج در آنجا انجام شده و بر اساس قوانین کانادا باشد. اما فردی که می خواهد اسپانسر شود باید شرایط زیر را داشته باشد :

  • سیتی زن کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد.
  • سن 18 سال یا بالاتر.
  • زندانی نباشد.
  • در زمان اسپانسرشیپی همسر دیگری نداشته باشد.
  • ورشکسته نباشد.
  • در طول پنج سال گذشته خود فرد اسپانسر به عنوان همسر فرد دیگری وارد کانادا نشده باشد.

بیشتر بدانیم: شرایط تحصیل در کانادا

مدارک خانوادگی مشترک بین متقاضی اصلی، همسر و فرزندان

  • تمامی پاسپورت هایی که در ده سال گذشته داشته اید.
  • شناسنامه
  • کارت سربازی (برای افراد ذکور بالای 18 سال)
  • سند ازدواج/طلاق
  • عکس 6 قطعه (4.5 * 3.5) (از چانه تا بالای مو بایستی  3 سانت باشد.) لطفا پشت عکس ها رو امضا فرموده و تاریخ گرفتن عکس را به میلادی بنویسید. عکس باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • کد پستی، آدرس و تلفن محل های زندگی در 10 سال گذشته
  • در صورت داشتن فامیل درجه یک در کانادا مدارک مرتبط از مشاور سوال شود.

راه های مهاجرت به کانادا و شرایط اخذ تابعیت کانادا

دریافت اقامت و تابعیت از راه های مختلفی ممکن است. در همه راه های مهاجرتی، امکان اخذ اقامت دائم پس از 3 سال و امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا پس از 5 سال در صورت نداشتن جرم و همچنین انطباق پذیری با جامعه کانادا وجود خواهد داشت. البته این نکته مهم است که در بعضی از روش های سرمایه گذاری امکان دریافت اقامت دائم در مدت زمان کمتر از سه سال نیز وجود دارد. همچنین در مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری یا اسکیل ورکر به شخص در همان ابتدای ورود به کانادا اقامت دائم اعطا می شود. در مورد تحصیل در کانادا، هیچ کشوری در شرایط عادی، به صرف تحصیل در آن کشور اقامت دائم نمی دهد، اما فارغ التحصیلی از دانشگاههای کانادا این امکان را به فرد می دهد که پس از تحصیل در کانادا ودر مواردی که دوره تحصیلش بالای 8 ماه باشد، در کانادا مانده و به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار، اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل نموده و اقامتش را در کانادا ادامه دهد.

ویزای خود اشتغالی کانادا

کشور کانادا علاوه بر سرمایه گذاری به متقاضیان مهاجرت به کانادا این فرصت را می دهد تا متناسب با شغل، حرفه و همچنین زمینه کاری خود در کشور مبدا به اشتغال زایی در کشور کانادا بپردازند. به همین منظور افراد باید با سرمایه مناسب با نوع حرفه ای که تمایل به راه اندازی آن دارد، تجربه کاری خود و قوانین مربوطه، برای خود اشتغالی در کانادا اقدام نمایند. در حال حاضر با توجه به محدودیت هایی که خوداشتغالی در کشور کانادا دارد و تقاضای بالایی که متقاضیان برای این امر دارند، ریسک خود اشتغالی در کانادا بسیار افزایش یافته و گزینه مطلوبی برای اقدام محسوب نمی شود.

بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست ؟

راه های متنوعی برای مهاجرت و اخذ اقامت کاناد وجود دارد. ممکن است یک روش بهترین راه مهاجرت برای یک پرونده باشد اما برای شخص دیگر روش دیگری مناسب باشد. به صورت کلی بر اساس تعداد پرونده ها، محبوب ترین روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار و تخصص و مهاجرت تحصیلی است، روش های سرمایه گذاری نیز در رتبه های بعدی قرار می گیرند. لازم است توجه داشته باشید که مهاجرت غیرقانونی یکی از گزینه های اشتباه است و مشکلات بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانیم: اقامت از طریق ثبت شرکت در اروپا

نحوه درخواست اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری

دعوت‌نامه‌ای که از سیستم اکسپرس اینتری دریافت می‌کنید تنها برای ۶۰ روز معتبر خواهد بود. بنابراین قبل از این که اعتبار دعوت‌نامه به پایان برسد باید تمامی اقدامات مربوط به درخواست اقامت دائم کانادا از جمله آماده‌سازی مدارک را انجام دهید. درخواست اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری ساده بوده و برای انجام آن باید وارد حساب کاربری خود در اکسپرس اینتری شوید. سپس باید فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کرده و روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید تا درخواست شما ثبت گردد.

۳۱ خرداد ۹۹ ¡ ۱۴:۵۲ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به کانادا

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است ولی در کل فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و جایگاه علمی خوب حداقل شرط پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی می باشد . فرد متقاضی ممکن است مدارک دیگری مانند ریزنمرات دبیرستان یا پیش دانشگاهی را ارائه دهد که بر اساس نوع دانشگاه باید به زبان های انگلیسی یا فرانسه ترجمه رسمی شوند . همانطور که ذکر شد مدارک نیاز به اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است ولی بطور کلی در اکثر دانشگاه ها برای اموزش عالی مدارک زیر مورد نیاز است :

  • فرم اخذ پذیرش
  • ریز نمرات مقطع قبلی
  • دو توصیه نامه
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان

مهاجرت به کانادا در سال 2020 از راه های مختلف امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای سرمایه گذاری کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
  • ویزای ازدواج و نامزدی کانادا
  • ویزای تولد کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا

بیشتر بدانیم: ثبت شرکت و اقامت در اسلواکی

شرایط مهاجرت به کانادا

مسلما شما برای مهاجرت به کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید. برای اقدام از طریق هر یک از روش هایی که در ادامه بررسی می شود، شرایطی مورد نیاز است که بسته به نوع روش متفاوت است. از مهم ترین فاکتورهایی که برای مهاجرت به کانادا دارای اهمیت است می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد. برخی از این فاکتور در بعضی از روش ها بسیار مهم هستند و در برخی دیگر نیز اهمیتی ندارند. به عنوان مثال سن شما برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است، به صورتی که هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت ویزای کانادا خواهید داشت؛ از سوی دیگر فاکتور سن در روش سرمایه گذاری اهمیت کمتری پیدا می کند. یا اینکه شما برای سرمایه گذاری در کانادا به سرمایه ای حدود 100 تا 300 هزار دلار کانادا نیاز دارید، در حالی که در روشی مانند تحصیل ممکن است به سرمایه ای بین 10 تا 20 هزار دلار کانادا نیاز داشته باشید. در ادامه این مبحث شرایط مهاجرت به کانادا از طریق همه روش ها با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد. توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

  • هزینه های دریافت شده توسط اداره مهاجرت گاهی تغییر می کند و موسسه در قبال این تغییرات مسئولیتی نمی پذیرد.
  • امکان پرداخت این هزینه ها با چک کانادایی و یا کارت اعتباری وجود دارد (در صورت پرداخت با کارت اعتباری، معمولا درصدی بابت مالیات از حساب کسر می شود، بنا براین موسسه این مبلغ را از موکلین دریافت خواهد کرد)
  • لازم به ذکر است که در طول پروسه و مطابق با نیازهای جاری ممکن است مشاور پیشنهاد حذف یا اضافه مدارکی را ارائه نماید که در این زمینه از طرف موکل الزامی می باشد.
  • کلیه مدارک می بایست ترجمه رسمی باشند و مهر برابر اصل و مهر مترجم به روی کلیه مدارک فارسی پیوست شده به مدارک انگلیسی باشد.

مهاجرت به کانادا برای والدین

از چند سال قبل، این برنامه بسیار پرطرفدار بازگشایی شد و در سال 2019 نیز ادامه داشت. تحت این برنامه، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا، واجد شرایط مهاجرت به این کشور می‌شوند. برای این منظور، والدین باید برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام نمایند که منحصراً برای والدین افراد مقیم کانادا است. با تغییرات اعمال شده در قوانین مهاجرت کانادا در سال 2019، مسیر مهاجرت والدین برای افرادی که دارای اقامت کانادا هستند، هموارتر شد اما از ابتدای سال 2020 به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا پذیرش مهاجر ازاین روش به تاخیر افتاده است.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

 ویزای خود اشتغالی از دیگر راه های اقامت دائم کانادا می باشد که به افراد این امکان را می دهد تا بر اساس مهارت و تجربه شغلی خود، در کشور کانادا به اشتغال زایی بپردازند. البته در سال های اخیر به دلیل درخواست های بسیار زیاد برای این نوع مهاجرت، کشور کانادا محدودیت ها و شرایط خاصی در نظر گرفته که باعث شده افراد از شانس کمتری برای مهاجرت کانادا با این روش برخوردار باشند.

مهاجرت کانادا به روش اسپانسرشیپ والدین

 فرزندان مقیم در کانادا برای اسپانسر والدین خود جهت دریافت اقامت در کانادا، ملزم به داشتن شرایط زیر می باشند:

  • برخورداری از اقامت دائم کانادا
  • ثبت در قانون بومیان کانادا بعنوان یک فرد بومی
  • شهروندی کانادا

همچنین این افراد برای اسپانسرشیپ والدین خود لازم است تا ضمن تامین نیازهای والدین، از تمکن مالی جهت حمایت از والدین خود نیز برخوردار باشند.

۲۷ خرداد ۹۹ ¡ ۱۷:۳۶ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا

برنامه استارتاپ کانادا یکی از بهترین روش های اخذ اقامت تضمینی و دائم در کانادا می باشد. در واقع start up شامل یک کسب و کار و شرکت جوان و نو پایی است که در طی چند سال اخیر، سازمان مهاجرت کانادا، جهت تشویق به مهاجرت در این کشور، روش ویزای استارتاپ کانادا را مطرح کرد تا دارندگان ایده و طرح های نو و کار آفرینان خلاق بتوانند با سرمایه گذاری در این کشور، بستر مهاجرت به کشور کانادا را برای خود مهیا نمایند. در ابتدای امر باید بدانیم ویزای استارتاپ چیست؟

حضور در عرصه بین‌المللی یکی از استراتژی‌ های رشد در فضای اقتصادی است که بسیاری از کارآفرینان بنا به دلایل زیر آن را سرتیتر اهداف خود قرار می‌دهند

  • دسترسی به پشتیبانی در قالب انکوباتورها، شتاب دهنده ها، منتورها و دانش استارتاپی روز دنیا
  • دسترسی گسترده و بدون مرز به بازارهای بین المللی و مشتریان جدید
  • دسترسی به منابع مالی خصوصی و دولتی جدید
  • دسترسی به مهارت ها و فناوری هایی که در ایران به سختی قابل دستیابی است.
  • دسترسی به نظام مالیاتی شفاف و مطلوب
  • مسیری برای اقامت، شهروندی و دریافت گذرنامه برای خود و خانواده در یک کشور جدید

کسب و کار واجد شرایط برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

کسب و کار واجد شرایط برای دریافت ویزای استارتاپ و کارآفرینی در کانادا بدین معنی است که دارای شرایط زیر باشد:

  • زمانی که شما از تعهدی از طرف یک سازمان مرتبط برخوردار می‌شوید: هر متقاضی باید دارای ۱۰ درصد یا بیشتر حق رای و سهام باقیمانده از شرکت باشد. ( حداکثر تا 5 نفر می‌توانند به عنوان صاحبان شرکت درخواست دهند)
  • متقاضیان و سازمان مشخص‌ شده به طور مشترک دارای بیش از ۵۰ درصد از حق رای و سهام شرکت باشند.
  • به هنگام دریافت مجوز اقامت دائم، مدیریت فعال و مستمری از داخل کانادا بر روی این کسب و کار داشته باشید.
  • بخش اصلی و مهم عملیات مرتبط با کسب و کار شما در کانادا به انجام برسد.
  • کسب و کار مورد نظر در کشور کانادا به ثبت رسیده باشد.

سازمان‌های تعیین شده کانادایی:

برای تقاضای ویزای استارت آپ شما باید حمایت یکی از سازمان‌های تعیین شده زیر را بدست آورید. این سازمان‌ها انتخاب می کنند که کدام پیشنهاد تجاری را ارزیابی کنند. هر سازمانی ملاک ها و فرآیند ارزیابی مختص به خود را دارد. اگر سازمانی ایده تجاری شما را حمایت کند، شما را از طریق یک نامه پشتیبانی آگاه می سازد. در ادامه برخی از سازمان‌های معرفی می‌شود:

  • Designated venture capital funds
  • Designated Angel investor groups
  • Designated Angel investor groups

آیا امکان ریجکت شدن پرونده استارتاپ هست؟

اگر آفیسر به این نتیجه برسد که فردی در پرونده واجد شرایط نمی باشد نامه ریجکتی refusal letter را با ذکر دلیل کافی ارسال می نماید. همچنین آفیسر تمام افرادی که به این بیزینس مرتبط و لینک هستند را نیز رد خواهد کرد. اگر همسر یا نامزد یک متقاضی نیز واجد شرایط نباشد کل پرونده تحت تاثیر ریجکتی قرار خواهد گرفت. موارد زیر مثال هایی از ریجکتی است:

  • آفیسر بعد از بررسی پرونده به این نتیجه می رسد که متقاضی اصلی کاملا به بیزینس جدیدی که در کانادا قرار است ایجاد شود مرتبط و فرد کلیدی بیزینس بوده و نمرات لازم را کسب کرده باشد اما سه فرد دیگر که در نامه حمایتی لتر او ساپورت نام برده شده اند ، هیچ وابستگی فنی و علمی به بیزینس ندارند. لذا متقاضی اصلی و سه نفر نامبرده را ریجکت می کند. این ریجکتی بدان دلیل است که سه فرد نامبرده به پرونده اصلی لینک بوده اند.
  • در نامه حمایتی مشخص شده باشد علاوه بر متقاضی اصلی که فرد مهمی در بیزنس جدید است یکی دیگر از افراد گروه واجد شرایط این برنامه است  لذا آفیسر آماده صدور کارت پی آر برای این دو فرد است، اما یک نفر از پرونده مشکلی دارد و به دلیل کار خود نمی تواند تا 2 سال آینده به کانادا ورود کند و کارت اقامت خود را دریافت کند، لذا کل پرونده ریجکت می شود. توجه داشته باشید که سازمان های حمایت کننده متقاضی اصلی را انتخاب و بقیه افراد را به عنوان همراه معین می نمایند.

نحوه ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ توسط سفارت کانادا

پس از ارسال درخواست، سفارت کانادا به بررسی و ارزیابی موارد زیر می‌پردازد:

  • تکمیل صحیح و دقیق فرم درخواست به همراه امضاء
  • پرداخت هزینه درخواست
  • ارسال تمامی مدارک موردنیاز درخواست

چنان‌چه هر یک از موارد مذکور را فراموش کنید، درخواست شما مورد ارزیابی قرار نگرفته و به شما بازگردانده خواهد شد. همچنین شما می‌توانید به منظور مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به https://smartupvisa.com مراجعه نمایید.

۱۷ خرداد ۹۹ ¡ ۱۳:۲۰ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration

مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ: چه کسانی می‌توانند برای این ویزا درخواست کنند؟

شرایط لازم برای ورود به کانادا

برای واجد شرایط بودن برای ورود به کانادا، باید شرایط ورود به کانادا را قبول کنید. این موارد در مورد همه متقاضیان اعمال می‌شود، نه فقط متقاضیان برنامه ویزای استارتاپ.

در صورت غیرقابل قبول بودن شرایط شما برای ورود به کانادا ممکن است از قبول درخواست شما امتناع ورزیده شود.

برای واجد شرایط بودن در برنامه ویزای استارتاپ کانادا، شما باید:

  • یک کسب و کار واجد شرایط داشته باشید
  • نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده را دریافت کنید
  • نیازهای زبانی را برآورده کنید
  • پول کافی برای تشکیل زندگی داشته باشید

یک کسب و کار واجد شرایط داشته باشید

تجارت واجد شرایط به این معنی است که شما یک تجارت ایجاد کرده اید که با شرایط زیر مطابقت دارد:

  • در زمانی که تعهد خود را از یک سازمان تعیین شده دریافت می کنید:
  • هر متقاضی در آن زمان 10٪ یا بیشتر از حق رأی را که به کلیه سهام شرکت‌های برجسته در آن زمان اختصاص یافته است (حداکثر 5 نفر می‌توانند به عنوان صاحب درخواست کنند) در اختیار دارد.

و

  • متقاضیان و سازمان تعیین شده به طور مشترک بیش از 50٪ از کل حق رأی ضمیمه شده به کلیه سهام شرکت های برجسته در آن زمان را دارند.
  • در زمان دریافت اقامت دائم خود:
  • شما این تجارت را از داخل کانادا مدیریت فعال و مداوم می‌کنید
  • بخش اساسی عملیات تجاری در کانادا اتفاق می‌افتد
  • این تجارت در کانادا گنجانیده شده است

دریافت نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده

شما باید یک نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده (یک گروه تجاری که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارتاپ‌های احتمالی تأیید شده است) دریافت کنید.

شما باید:

  • برای اطلاع از چگونگی دستیابی به پشتیبانی، با سازمان تعیین شده تماس بگیرید
  • سازمان را متقاعد کنید که شما یک ایده تجاری دارید که ارزش حمایت را دارد
  • نامه سازمان پشتیبانی را دریافت کنید

فرایند طرح ایده شما برای هر سازمان متفاوت است. هر سازمان الزامات خاص خود را دارد. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود تا مفهوم مشاغل خود را بصورت حضوری ارائه دهید یا یک برنامه کاری دقیق ارائه دهید.

اگر با یک سازمان تعیین شده به توافق برسید، نامه پشتیبانی را برای شما ارسال می‌کنند. هنگام ارسال درخواست خود بای ویزای استارتاپ، باید این نامه را وارد کنید. این اثبات می‌کند که صندوق سرمایه گذاری، گروه سرمایه گذاری انجل یا هر گروه تجاری تاییدشده دیگری، از ایده کسب و کار شما حمایت می‌کنند.

این سازمان همچنین گواهی تعهد را مستقیماً برای کانادا ارسال می‌کند. کانادا از نامه حمایت شما و گواهی تعهد سازمان برای ارزیابی برنامه شما استفاده خواهد کرد. لطفاً توجه داشته باشید، آن‌ها ممکن است برای گرفتن تصمیم نهایی درباره درخواست شما، از شما اطلاعات کسب و کار بیشتری بخواهند.

اگر نامه پشتیبانی را درج ننمائید یا هیچ یک از شرایط دیگر را برآورده نکنید، درخواست شما رد می‌شود.

آیا می‌دانستید؟ در حالی که درخواست شما برای اقامت دائم در حال پردازش است، می‌توانید برای رسیدن به کانادا و شروع به ساختن شغل خود، مجوز کار موقت برای متقاضیان ویزای استارتاپ بگیرید.

شرایط زبانی را برآورده کنید

امکان برقراری ارتباط و کار به زبان‌های انگلیسی‌، فرانسوی یا هر دو زبان به کسب و کار شما در موفقیت در کانادا کمک می‌کند.

شما باید در یک آژانس تأیید شده یک آزمون زبان بدهید و نتایج را همراه با درخواست خود درج کنید، در غیر این صورت درخواست شما پردازش نمی‌شود.

شما باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB) 5 را به زبان انگلیسی یا فرانسوی در هر چهار زمینه زیر داشته باشید:

  • صحبت کردن
  • خواندن
  • گوش دادن
  • نوشتن

اگر شما حداقل مهارت‌های زبان را برآورده نکنید، درخواست شما قبول نمی‌شود.

پول کافی برای شروع زندگی داشته باشید

دولت کانادا از مهاجران جدید ویزای استارتاپ پشتیبانی مالی نمی‌کند.

وقتی درخواست خود را ارائه می‌کنید، پس از ورود به کانادا باید اثبات کنید که پول برای شروع زندگی و حمایت مالی از خود و وابستگان خود دارید. شما نمی‌توانید این پول را از شخص دیگری وام بگیرید.

مقدار پول مورد نیاز شما به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد. این مبالغ هر سال به روز می‌شوند.

بودجه مورد نیاز (به دلار کانادا)

تعداد افراد خانواده

$12,960

1

$16,135

2

$19,836

3

$24,083

4

$27,315

5

$30,806

6

$34,299

7

$3,492

به ازای هر عضو اضافه شده

 

 

 

 

 

 

 

 

حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای استفاده از طریق برنامه ویزای استارتاپ

اگر این سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری تعیین شده برای سرمایه گذاری کانادا انجام شود، شما باید حداقل 200،000 دلار سرمایه گذاری را تضمین کنید.

اگر از طریق برنامه ویزای استارتاپ شده مهاجرت کنم و شغل من با شکست مواجه شود، چه اتفاقی می افتد؟

اگر چنین اتفاقی بیفتد، بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیر نمی‌گذارد. دولت کانادا می‌داند که همه مشاغل موفق نخواهند شد و این برنامه به گونه ای طراحی شده است که ریسک بین بخش دولتی و خصوصی به اشتراک گذاشته شود.

 

https://smartupvisa.com

 

۱۷ خرداد ۹۹ ¡ ۱۱:۴۴ ۰ äÙÑ ãæÇÝÞíä ۰ ãÎÇáÝíä ۰
migration migration