کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت می باشد . و به جهت دارا بودن بالاترین معیار رفاه اجتماعی و رضایت از زندگی 10 امین کشور جهان معرفی شده است . کشور کانادا به جهت مهاجر پذیر بودن به نسبت کشورهای دیگر و داشتن مدارس و دانشگاه های با رتبه بالای علمی در سطح جهان دارای محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان مهاجرت است .

راه های مهاجرت به کانادا

راه‌های مهاجرت به کانادا را می توان در 6 دسته بندی اصلی قرار داد. خیلی از افراد به دنبال راحت ترین و آسان ترین راه مهاجرت به کانادا هستند؛ برای رسیدن به این هدف باید روش های مهاجرت به این کشور را بشناسید و متناسب ترین روش را با توجه به شرایط خود بیابید. این دسته بندی شامل مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد در خاک کانادا، ازدواج با تبعه کانادا و پناهندگی می باشد. قوانین مهاجرت به کانادا در هر کدام از این دسته بندی ها متفاوت است. شما برای انتخاب روش مناسب خود ابتدا باید اصول این روش ها را بشناسید و سپس با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایید.

دولت کانادا مهاجران را بنا به یکی از این دلایل انتخاب می کند:

  • پیوستن به خانواده و اقوام نزدیک با مهاجرت به کانادا
  • مسائل بشردوستانه در مورد پناهندگانی که نیاز به اسکان مجدد دارند؛
  • دلایل اقتصادی و علمی.

مهاجران، بیشتر در مناطق شهری بزرگ، مانند تورنتو، ونکووِر و مونترال ساکن می شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از بهترین ویزاهای دنیا و به همان نسبت مشکل ترین ویزاهای مهاجرتی، ویزای کاری کانادا می باشد. با توجه به اقتصاد قوی و زبان رسمی انگلیسی در کشور کانادا، این کشور به عنوان اصلی ترین گزینه های مهاجرتی دنیا برای کار متقاضیان انتخاب می‌شود. ویزای کاری کانادا با متد و مدل جدید از اواخر سال 2017 شرایط بهتری را نسبت به گذشته جهت ورود فراهم آورده است. ویزای کار این کشور با عنوان اسکیل وورکر و در برخی نقاط اکسپرس انتری که به معنی ورود سریع است در مقایسه با ویزاهای کاری استانی در سال 2020 زودتر اما سخت تر اتفاق می افتد. مدل ویزای کار کانادا یا اکسپرس انتری (Express Entry) دو مرحله ای می باشد.

بیشتر بخوانیم: همه چیز درباره اقامت اروپا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

این برنامه مهاجرتی جهت توسعه و تولید شغل در کشور کانادا به جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده که در طی این برنامه، متقاضیان مهاجرت به کانادا با سرمایه‌گذاری اموال خود در این کشور، واجد شرایط اخذ اقامت کانادا خواهند شد. یکی از مزیت‌های این روش آن است که نیازی به مدرک تحصیلی و یا مدرک بالای زبان نبوده و اقامت دائم کانادا برای خانواده متقاضی، شما همسر و فرزندان زیر 18 سال او، صادر می‌گردد. اما متأسفانه این روش مهاجرتی در حال حاضر بسته شده و صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، مراجعه نمائید.

دولت کانادا این فرصت را فراهم کرده تا شهروندان کشورهای دیگر بتوانند با سرمایه‌گذاری در کانادا مقیم دائم این کشور شوند. افرادی که در زمینه بیزنس تجربه داشته و دارای سرمایه کافی باشند این امکان را دارند تا برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کانادا اقدام کنند. این برنامه دارای سه دسته مختلف شامل موازد زیر است:

  • سرمایه‌گذاران
  • کارآفرینان
  • افراد خود اشتغال

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 ازدواج با یک شهروند کانادایی یکی دیگر از شرایط اقامت در کانادا است. البته این روش چندان هم ساده نیست، اخیرا شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار سخت شده است و تنها افرادی موفق به مهاجرت به این روش می شوند که با ازدواج واقعی می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند. برای دریافت این نوع ویزای کانادا نیز لازم است تا افراد مدارکی چون میزان درآمد و قدرت تامین هزینه زندگی، میزان دارایی و مکان مورد نظر برای زندگی را مشخص نمایند. هزینه هایی که باید برای این روش مهاجرت پرداخت شود شامل هزینه های مربوط به اسپانسرشیپ، حمایت مالی از شریک حقوقی (همسر) و حمایت مالی از کودک (فرزند) می‌شود. دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزندان، یکی از رایج ترین روش های امروزی است که میان سلبریتی ها هم رایج شده است. افراد می توانند با تولد فرزند خود در این کشور، سیتیزن کانادا شوند. در واقع متولد شدن فرزند در خاک کانادا باعث می شود که والدین او نیز تابعیت کانادا را بدست آورده و از شهروندان این کشور محسوب شوند.