مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

با داشتن شرایط مهاجرت به کانادا در صورتی شما اجازه ی اقامت دائم کانادا را دارید که سن شما 18 سال باشد در این صورت می‌توانید برای اقامت خانواده تان اقدام کنید. یکی از کسانی که شما می توانید اسپانسر او شوید همسر شماست. اگر شما سیتی زن کانادا هستید و یا اجازه ی اقامت دائم در کانادا را دارید می توانید اسپانسر همسر و یا  شریک قانونی زندگی تان شوید.  همسر فردی است که با اسپانسر به طور قانونی ازدواج کرده باشد. اگر این ازدواج در کانادا صورت گرفته است باید گواهی صادر شده برای ازدواج از استانی که در آن ازدواج صورت گرفته است را داشته باشند و اگر این ازدواج در جایی خارج از کانادا صورت گرفته باشد باید ازدواجی معتبر و براساس قوانین کشوری که ازدواج در آنجا انجام شده و بر اساس قوانین کانادا باشد. اما فردی که می خواهد اسپانسر شود باید شرایط زیر را داشته باشد :

  • سیتی زن کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد.
  • سن 18 سال یا بالاتر.
  • زندانی نباشد.
  • در زمان اسپانسرشیپی همسر دیگری نداشته باشد.
  • ورشکسته نباشد.
  • در طول پنج سال گذشته خود فرد اسپانسر به عنوان همسر فرد دیگری وارد کانادا نشده باشد.

بیشتر بدانیم: شرایط تحصیل در کانادا

مدارک خانوادگی مشترک بین متقاضی اصلی، همسر و فرزندان

  • تمامی پاسپورت هایی که در ده سال گذشته داشته اید.
  • شناسنامه
  • کارت سربازی (برای افراد ذکور بالای 18 سال)
  • سند ازدواج/طلاق
  • عکس 6 قطعه (4.5 * 3.5) (از چانه تا بالای مو بایستی  3 سانت باشد.) لطفا پشت عکس ها رو امضا فرموده و تاریخ گرفتن عکس را به میلادی بنویسید. عکس باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • کد پستی، آدرس و تلفن محل های زندگی در 10 سال گذشته
  • در صورت داشتن فامیل درجه یک در کانادا مدارک مرتبط از مشاور سوال شود.

راه های مهاجرت به کانادا و شرایط اخذ تابعیت کانادا

دریافت اقامت و تابعیت از راه های مختلفی ممکن است. در همه راه های مهاجرتی، امکان اخذ اقامت دائم پس از 3 سال و امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا پس از 5 سال در صورت نداشتن جرم و همچنین انطباق پذیری با جامعه کانادا وجود خواهد داشت. البته این نکته مهم است که در بعضی از روش های سرمایه گذاری امکان دریافت اقامت دائم در مدت زمان کمتر از سه سال نیز وجود دارد. همچنین در مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری یا اسکیل ورکر به شخص در همان ابتدای ورود به کانادا اقامت دائم اعطا می شود. در مورد تحصیل در کانادا، هیچ کشوری در شرایط عادی، به صرف تحصیل در آن کشور اقامت دائم نمی دهد، اما فارغ التحصیلی از دانشگاههای کانادا این امکان را به فرد می دهد که پس از تحصیل در کانادا ودر مواردی که دوره تحصیلش بالای 8 ماه باشد، در کانادا مانده و به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار، اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل نموده و اقامتش را در کانادا ادامه دهد.

ویزای خود اشتغالی کانادا

کشور کانادا علاوه بر سرمایه گذاری به متقاضیان مهاجرت به کانادا این فرصت را می دهد تا متناسب با شغل، حرفه و همچنین زمینه کاری خود در کشور مبدا به اشتغال زایی در کشور کانادا بپردازند. به همین منظور افراد باید با سرمایه مناسب با نوع حرفه ای که تمایل به راه اندازی آن دارد، تجربه کاری خود و قوانین مربوطه، برای خود اشتغالی در کانادا اقدام نمایند. در حال حاضر با توجه به محدودیت هایی که خوداشتغالی در کشور کانادا دارد و تقاضای بالایی که متقاضیان برای این امر دارند، ریسک خود اشتغالی در کانادا بسیار افزایش یافته و گزینه مطلوبی برای اقدام محسوب نمی شود.

بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست ؟

راه های متنوعی برای مهاجرت و اخذ اقامت کاناد وجود دارد. ممکن است یک روش بهترین راه مهاجرت برای یک پرونده باشد اما برای شخص دیگر روش دیگری مناسب باشد. به صورت کلی بر اساس تعداد پرونده ها، محبوب ترین روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار و تخصص و مهاجرت تحصیلی است، روش های سرمایه گذاری نیز در رتبه های بعدی قرار می گیرند. لازم است توجه داشته باشید که مهاجرت غیرقانونی یکی از گزینه های اشتباه است و مشکلات بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانیم: اقامت از طریق ثبت شرکت در اروپا

نحوه درخواست اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری

دعوت‌نامه‌ای که از سیستم اکسپرس اینتری دریافت می‌کنید تنها برای ۶۰ روز معتبر خواهد بود. بنابراین قبل از این که اعتبار دعوت‌نامه به پایان برسد باید تمامی اقدامات مربوط به درخواست اقامت دائم کانادا از جمله آماده‌سازی مدارک را انجام دهید. درخواست اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری ساده بوده و برای انجام آن باید وارد حساب کاربری خود در اکسپرس اینتری شوید. سپس باید فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کرده و روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید تا درخواست شما ثبت گردد.