مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج و تولد

یکی از روش های مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج با تبعه یا مقیم انگلستان می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان از این طریق را دارند می توانند بعد از گذشت ۳ سال برای اخذ تابعیت، شهروندی یا پاسپورت انگلستان اقدام کنند. شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج به شرح ذیل می باشد:

  • هر دو بالای ۱۸ سال باشند.
  • طرفین بایستی ثابت نمایند که تقریباً ۲ سال باهم زندگی می کنند.
  • فرد بیگانه بایستی بعد از ورودش تا ۶ ماه ازدواجشان را اقدام به ثبت ازدواج با همسر انگلیسی خود نماید.
  • افرادی که قصد دارند از این طریق برای همسر خود اقدام کنند بایستی تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه های زندگی همسرشان را نیز داشته باشند.

به شخص متقاضی ازدواج در انگلستان یک ویزای ۳۳ ماهه داده می‌شود و بعد از اتمام این دوره مجددا شرایط شخص بررسی شده و برای ۳۳ ماه دیگر تمدید می‌شود، و در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید پس از گذشت این  ۵ سال زوجین می توانند درخواست اقامت دائم دهند. البته به یاد داشته باشید که برای درخواست این ویزا سن ازدواج برای زوج و زوجه باید حتما ۱۸ سال تمام باشد. در این نوع ویزا متقاضی اجازه کار و درس خواندن را دارد.

در اخذ تابعیت از طریق تولد کشور دو رویکرد را در پیش می گیرد. کشورهای محدودی در دنیا از قانون خاک پیروی می کنند. در این قانون هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را کسب می کند؛ در این حالت تابعیت والدین اهمیتی ندارد. کشورهای معروفی که از این قانون پیروی می کنند شامل برزیل، آمریکا و کانادا می باشد. اما در رویکرد دوم که قانون خون است، محل تولد نوزاد مهم نیست. در واقع کودک متولد شده تابعیت والدین خود را کسب می کند. به این معنا که در صورتی کودک تابعیت آن کشور را کسب می کند که حداقل یکی از والدین (یا در برخی از کشور ها مانند ایران، پدر کودک) تابعیت آن کشور را داشته باشد.

بیشتر بدانیم: چگونه ویزای دانشجویی بگیریم؟

قوانین تولد در کشور انگلستان سابقه پیروی از هر دو رویکرد را دارد. پیش از ژانویه ۱۹۸۳ این کشور تابع سیستم خاک بود و هر فرزندی که در انگلستان به دنیا می آمد، به طور خودکار تابعیت انگلستان می گرفت. از آن تاریخ به بعد قانون به نوع خون تغییر کرد، به این صورت که در صورتی یک فرزند که در انگلیس متولد شده است می توانست تابعیت انگلستان را بگیرد که حداقل یکی از والدین شهروند انگلیسی باشند، یا با یک دلیل منطقی از سمت دولت انگلستان مقیم دائم انگلیس باشد.

شرایط  و مدارک لازم جهت صدور ویزای ازدواج با افراد مقیم انگلستان

امکان ازدواج با افرادی که شهروند انگلستان نیستند نیز وجود دارد و شرایط خاص خود را دارد.

  • حداقل سن متقاضی باید ۱۸ سال باشد.
  • هیچ سابقه جرم وجنایت وتخلف که باعث محرومیت ازحقوق اجتماعی می شود، نداشته باشد.
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی.
  • دارابودن اقامت انگلستان ازیکی ازطرق قانونی درانگلستان برای نامزد.

مهاجرت به انگستان از طریق سرمایه گذاری

درحال حاضر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان در قالب ۳ نوع ویزا قابل انجام است، که به شرح زیر است:

ویزای  start up:

باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن خلاق و نوآورانه ارائه دهید. انگلستان لیستی از موسسات مورد تایید که شامل دانشگاه‌ها یا مراکز تجاری حامی کارآفرینی ارائه داده است، که طرح تجاری شما باید مورد حمایت این موسسات قرار بگیرد. علاوه بر این شما باید در سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و در ۹۰ روز گذشته حداقل ۹۴۵ پوند در حساب بانکی خود داشته باشید، این نوع ویزا به مدت ۲ سال صادر می‌شود و قابل تمدید نیست.

بیشتر بدانیم: درباره اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری چه می‌دانید؟

ویزای Innovator :

برای اخذ این ویزا شما باید یک طرح خلاقانه ارائه دهید که مورد حمایت موسسات مورد تایید انگلستان قرار بگیرد. برای اجرای طرح خود نیز باید حداقل مبلغ ۵۰۰۰۰ پوند در کشور انگلستان سرمایه‌گذاری کنید. این ویزا به مدت ۳ سال اعتبار دارد و می‌توانید برای ۳ سال دیگر تمدید کنید، محدودیتی در تعداد دفعات تمدید این ویزا وجود ندارد. پس از ۳ سال زندگی در این کشور می‌توانید اقامت دائم کشور انگلستان را دریافت کنید.