فرانسه در اروپای غربی قرار گرفته و یکی از قدرت‌ های صنعتی و سیاسی دنیا نیز محسوب می‌گردد. برای اخذ اقامت کوتاه یا بلند مدت فرانسه، راه‌های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری، مهم‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند. این مسیرها منجر به اقامت دائم و اخذ تابعیت نیز خواهند شد. مجموع این فرایندها، مهاجرت به فرانسه را تشکیل می‌دهد. روش‌های مختلفی برای مهاجرت و کسب اقامت فرانسه وجود دارد که هر کدام نیازمند داشتن ویژگی های خاصی است انواع مهاجرت به فرانسه شامل مهاجرت به روش ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت با خرید ملک، مهاجرت از طریق کارآفرینی، مهاجرت از طریق نیروی کاری متخصص می باشد.

اقامت خود حمایتی

اقامت و مهاجرت از روش تمکن مالی (خود حمایتی) امروزه یکی از مطلوبترین، آسانترین و ارزان‌ترین روشهای مهاجرتی در سراسر جهان می‌باشد. فرانسه به عنوان یکی از کشورهای اروپایی خارق‌العاده و منحصر به فرد سالانه مهاجران زیادی می‌پذیرد. با وجود این که روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد، اما اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی که روشی ساده است و نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ندارد، بیشتر از سایر روش‌ها جهت دریافت اقامت این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که درخواست اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را دارید، تنها مدارک تمکن مالی و دارایی‌های داخل کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و نیاز به انتقال دارایی‌ها و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کشور فرانسه نخواهید داشت. این اقامت مناسب افرادی می‌باشد که مایل به سرمایه گذاری یا پرداخت مالیات نمی‌باشند.

بیشتر بدانیم: درباره مهاجرت به اسلواکی چه می‌دانید؟

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

سیستم تولد در کشورهای مختلف به دو دسته تقسیم می شود. شامل سیستم خون و سیستم خاک می شود. بسیاری از کشورها از جمله فرانسه از سیستم خون پیروی می‌کنند. یعنی کودک در صورتی می تواند اقامت و در نهایت تابعیت و پاسپورت کشور فرانسه را اخذ کند که از پدر یا مادری فرانسوی متولد شود و یا یکی از والدین اقامت این کشور را اخذ نموده باشد و یا یکی از والدین شهروند کشور فرانسه باشد در این صورت بر اساس سیستم خون به فرد متولد شده اقامت و تابعیت کشور فرانسه را بدون در نظر گرفتن کشور زادگاه خواهند داد برای مثال اگر والد و یا والدین کودکی اقامت دائم و یا شهروندی فرانسه را اخذ نموده باشند و کودک به هر دلیلی در خاک آمریکا متولد شده باشد بدون در نظر گرفتن مکان تولد می تواند تابعیت فرانسه را اخذ نماید. اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد دارای شرایط خاص خود می باشد در نتیجه شما دوستانی که مایل به مهاجرت به فرانسه به این شیوه هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی با کارشناسان کاردان موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.

شرکت های بین المللی برای کار در فرانسه

سه مورد خاص برای انتقال یافتگان شرکت‌های بین‌المللی و پرسنل بین مرزی وجود دارد:

  • گروه اجرایی سطح بالا
  • گروه انتقال یافته موقتی
  • گروه تازه استخدام شده طبق قانون عرفی نظام

ثبت شرکت

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت به خصوص در فرانسه یکی از روش های مناسب جهت مهاجرت و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. در این روش افرادی که شرکتی فعال در کشور خود دارند با ارائه بیزینس پلان می توانند درخواست افتتاح شعبه ای از شرکت خود در کشور فرانسه را ارائه نمایند. شخص متقاضی خود را به عنوان کارمند شرکت مورد نظر معرفی می نماید و حقوقی را تعیین می نماید که به عنوان درآمد ماهانه از این شرکت دریافت می نماید. این حقوق به صورت ماهانه می بایست بیش از ۲۰۰۰ یورو باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق گردشگری

فرانسه کشوری توسعه یافته و دارای زیرساخت های مناسب در زمینه های اقتصادی، تفریحی و درمانی می باشد، از همین رو سالانه افراد بسیاری برای اخذ ویزای توریستی فرانسه و سفر به این کشور اقدام  می نمایند. فرانسه از لحاظ وسعت سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا و از حیث جمعیت بعد از کشور آلمان در رتبه دوم قرار دارد. بواسطه جاذبه های متعدد گردشگری در فرانسه سالانه بیش از ۸۳ میلیون گردشگر از این کشور بازدید می نمایند از همین رو فرانسه از لحاظ صنعت گردشگری رتبه نخست را در کل قاره اروپا به خود اختصاص داده است.

به طور کلی جهت اخذ ویزای توریستی اکثر کشورهای اروپایی شما ملزم به ارائه مدارکی هستید که نشان دهنده بازگشت شما به کشور مبدا می باشد. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفری
  • ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید در ابعاد ۴٫۳
  • سوابق کاری و تحصیلی
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • سند مالکیت
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل