یکی از اصلی ترین اهداف در مهاجرت به یونان و دیگر کشورها اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت آن کشور می باشد تا با استفاده از آن امکان سفر به دیگر کشورها بدون نیاز به ویزا و استفاده از امکانات شهروندی در آن کشور است. طبق آمار سال 2018 سایت پاسپورت ایندکس پاسپورت یونان در رتبه پنجم دنیا قرارداشت که در سال 2019 با یک پله صعود به همراه کشورهای معتبری چون اتریش، بلژیک، بریتانیا، ژاپن، ایرلند، کانادا و سویس در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفت. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان دو تابعیتی در کشور یونان مورد پذیرش می باشد و فرد می تواند هر دو تابعیت خود را حفظ نماید. فردی که دارای اقامت یونان به صورت دائم باشد و حداقل هفت سال در این کشور زندگی کند، می تواند واجد شرایط اخذ پاسپورت این کشور شود.

شرایط کلی اخذ اقامت دائم یونان عبارت است از:

  • حداقل سن 18 سال
  • نداشتن سوء پیشینه ی کیفری
  • داشتن حداقل 12 سال اقامت قانونی در کشور یونان
  • اطلاع کافی از فرهنگ، زبان تاریخ و تمدن این کشور

اقامت تحصیلی در یونان

یونان یکی از بهترین کشورهایی است که برای اخذ بورسیه تحصیلی و زندگی عالی فرام شده است. تحصیل در کشور یونان و مهاجرت تحصیلی با هزینه ای بسیار ارزان همراه است. زبان تحصیل در این کشور نیز یونانی و یا انگلیسی اعلام شده است. دانشگاه های پزشکی در یونان معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند.میزان مهاجرپذیری کشور یونان 11 درصد در زمینه سرمایه گذاری بیشتر شده است و اینطور که مشخص است این کشور مسیر تحصیل را نیز برای خارجیان باز گذاشته است تحصیل در کشور یونان 16 درصد بیشتر شده است این ارقام نشان می دهد که با یک کشور رو به رشد روبرو هستیم که می تواند با بهترین فضای مهاجرتی همراه باشد و یک فضای هماهنگ برای زندگی را در نظر داشته باشد. در بین ایرانیانی که به کشور یونان سفر کرده اند اغلب رده سنی 18 الی 40 دیده می شود و نسل جوانان بیشتر علاقه به مهاجرت به کشور یونان دارند. البته دولت این کشور اعلام داشته است که اگر شما ایده های کارآفرینی قوی دارید ورود شما به کشور یونان نیز فراهم است کافیست ایده خود را با دولت کشور یونان در میان گذاشته و میزان هزینه و ابزارهای مورد نیاز به طور دقیق و صحیحی بر آورد شود. افرادی که به قصد تحصیل ورود می کنند می‌توانند در نهایت به سادگی ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری و یا سرمایه‌گذاری کنند و به این ترتیب شرایط برای مهاجرت تحصیلی آن‎ها فراهم می شود این روش سخت گیری های کمی دارد و از نظر هزینه ای بسیار ارزان تر از روش قبلی است اما یک نکته را در نظر بگیرید که ویزای تحصیلی کشور یونان از دسته ویزاهای موقت به این کشور محسوب می‌شود و شما صرفاً با داشتن ویزای تحصیلی این کشور اجازه اقامت نخواهید داشت.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت یونان، از طریق ازدواج است. در واقع اگر همسر فردی در کشور یونان باشد و اقامت این کشور را داشته باشد، می تواند به راحتی برای همسرش اقدام کرده و از طریق قانونی ویزای یونان را دریافت کند. یعنی فرد به راحتی می‌تواند بعداز گذشت 3 ماه از بدو ورود به این کشور از طریق قانون اتحاد خانواده اقدام کرده و در خواست پیوستن به همسر و فرزندان خود را ثبت کند. مطابق با این قانون فرد می تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود اقدام کند. در این روش ابتدا به همسر ویزای 5 ساله موقت داده می شود و در صورت پایدار بودن ازدواج، ویزای دائم به آن ها تعلق خواهد گرفت.

یکی از شرایط تمدید اقامت یونان، حضور فیزیکی در این کشور می باشد. اشخاص باید در هر یک سال حدود 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و در صورتیکه تمام این شرایط را رعایت کنند می توانند اقامت خود را برای ۵ سال دیگر تمدید نمایند. در کشور یونان قوانینی وجود دارد که اگر فردی با یکی از شهروندان ازدواج نماید می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. فرد باید پس از ازدواج سه سال در کشور یونان زندگی کند و دو سال نیز با همسر خود زندگی کرده باشد به این ترتیب می تواند درخواست اقامت دائم داشته باشد. به زبانی ساده تر شما باید 5 سال در کشور یونان زندگی کنید تا اجازه اقامت دائم داشته باشید. در این روش آنچه بسیار مهم است تمکن مالی است.

چهره نگار یک آژانس 360 درجه است که برای تک تک ابعادی که در فرآیند مهاجرت با آن روبرو خواهید شد، راهکار ارائه می‌دهد.